Державна підсумкова атестація у початковій школі в 2015/2016 році
проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів
(вихованців) у системі загальної середньої освіти та наказу МОН України «Про
проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти y 2015/2016 навчальному році».
Державна підсумкова атестація у початковій школі проводиться з 12 по 21
травня 2016 року з трьох предметів: української мови, літературного читання та
математики.
У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами
національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою
вивчення предмета. Атестація результатів навчання з української мови учнів, які
почали вивчати її в поточному навчальному році, здійснюється за бажанням
батьків або осіб, які їх замінюють.
Атестація з кожного предмета проводиться письмово y формі підсумкових
контрольних робіт.
Контрольні роботи проводяться в загальноосвітніх навчальних закладах
відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім
понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових.
На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один
урок): 5 хв. — на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35
хв. — на її виконання.
Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на
дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному
учневі.
Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до
критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджених наказами МОН
України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних
досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», від
21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних
досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», та
Інструктивно-методичних матеріалів щодо контролю та оцінювання навчальних
досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист
МОН України від 28.01.2014 №1/9-74).
Додаткові підсумкові контрольні роботи у 4 -х класах не проводять.
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до
державних вимог щодо рівня загальноосвітньої підготовки учня, визначених
чинними навчальними програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних
закладів.
Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються методичним
об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів загальноосвітнього
навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з малою наповнюваністю
учнів).
При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно
враховувати такі аспекти:
перевірці підлягає навчальний матеріал, що вивчався учнями впродовж
навчання в початковій школі;
контрольна робота повинна містити завдання різних рівнів складності;
кількість і обсяг завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж
часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
тестові завдання бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання,
або спонукання;
завдання для проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох
рівноцінних варіантах (окрім текстів для диктанту).