Категорії

Подорож з героями улюблених мультфільмів


ТЕМА.  Логіко – математичні ігри з героями улюблених мультфільмів
Мета: закріплювати навички кількісної та порядкової лічби в прямому та зворотному порядку, вміння розв’язувати приклади на додавання та віднімання в межах 10. Вправляти у встановленні відповідності між числом та цифрою, закріплювати знання геометричних фігур. Закріпити назви днів тижня. Розвивати логічне мислення під час розв’язування задач та геометричних завдань; пам'ять, увагу, творчі здібності, зв’язне мовлення. Виховувати інтерес до пізнавальної та логіко-математичної діяльності, впевненість у своїх силах, цілеспрямованість, бажання доводити розпочату справу до кінця, працювати   в  парах, групах.
Обладнання: персональний комп’ютер, фрагменти мультфільму «Марія і Ведмідь», картки із завданнями, лінійки, набори геометричних фігур, предметні малюнки, іграшки:  Марія та Ведмідь, Кузьма, Міла, Лунтик, яблука.

Хід заняття
  І. Вступ
- Добрий день, діти!  Сьогодні у нас незвичне заняття, а особливе. Адже до нас прийшло багато гостей. Давайте повернемось обличчям до гостей і  ще раз    дружно привітаємось.
- А тепер доторкніться долоньками зі своїм сусідом по парті, підтримайте та подаруйте почуття впевненості .
          - Що ще ви подарували ви своєму сусіду?
- Посміхніться один одному і мені, щоб наш клас сьогодні наповнився світлом, добротою та щастям. 
ІІ. Оголошення теми та завдань заняття.
 Мотивація навчальної діяльності
- Я знаю, що ви  розумні, кмітливі, винахідливі, вже багато знаєте, багато чого навчилися, любите математику і  я рада з вами співпрацювати. Отож сьогодні на занятті ми багато чого повторимо з математики, пограємось та позмагаємось. А також … Що це?
(Звучить пісня із мультфільму «Марійка і Ведмідь»)
- Який мультик нагадала вам ця музика?
- Назвіть його мультиплікаційних героїв?
До нас на заняття  поспішає ще один гість -  це  Марійка,  і не з порожніми руками. Якщо будемо злагоджено та гарно працювати, розв’язуючи цікаві завдання, то в кінці заняття від улюблених героїв отримаємо цей подарунок.

ІІІ. Основна частина
–   Зараз Марійка запрошує нас до свого кінозалу. Увага на екран. Подивіться як Марійка хотіла стати школяркою, а далі вона вам подасть цікаве запитання та завдання, яке підготувала.
1 фрагмент (11серія 0.34 – 2.25)
1.Гра «Мозковий штурм»
–   Де отримувала  знання Марійка?
–  А ви де?
– Скільки днів у тижні  школярі ходять   до школи?
–  А скільки маємо вихідних?
2. Гра «Віднови послідовність»
–  Якого дня тижня не вистачає?
–  Неділя, понеділок, середа, четвер, п’ятниця, субота (вівторок),
–  Понеділок, вівторок, середа, п’ятниця, субота, неділя (четвер).
- Назвати  5  та 6 , 3 та 2 дні тижня
- Яка кількість днів у тижні? (7)
- Повторимо наші улюблені числа.
- Подивіться уважно та запам’ятайте, який малюнок відповідає кожній цифрі?
Відеофрагмент 2
3. Вправа «Відповідність цифр та предметів»
     - Тепер повторимо лічбу до десяти в прямому та зворотньому порядку.
4. Гра «Телефон» ( кожному учневі залежно від варіанта на вухо кажу цифру, а діти передають тому, хто сидить позаду, збільшивши (зменшивши) почуте число на 1 і т. д. Потім  діти з останньої парти озвучують отримане число, вчитель звіряє отримані результати).
- Діти, подивіться, хто сидить біля Марійки? (Метелик)
- Пригадайте фрагмент мультфільму, як Марійка  гралась з метеликом?
3 фрагмент (1 серія   1. 30 – 1. 45)
5. Гра «Веселий метелик»
- Марійка грала з метеликом, ми теж з ним  пограємось. Але гра буде математична. На дошці соняхи з відповідями до прикладів, які розміщені на
 столі у вчителя. Учень підходить до столу, бере будь-який приклад, розв’язує його і прикріплює метелика на результат.
-  Крім прикладів у метелика є для вас цікава задача.
6. Задача від метелика
 У Марійки є подружки – Попелюшка,  Білосніжка та Красуня. Дівчата напекли пиріжків: одна дівчинка із суницями, друга – з вишнями, а третя з яблуками. Наша героїня спостерігала за цим процесом, але не зрозуміла хто з чим напік? Дівчинка помітила, що Красуня напекла пиріжків  не з вишнями і не з яблуками, а Попелюшка – не з вишнями. (Красуня із суницями, Попелюшка –із яблуками, а Білосніжка – з вишнями)
Фізкультхвилинка (Руханка «Дівчинка русява»)
- Марійка знову запрошує вас до кінозалу. Та пропонує наступне завдання. Подивіться і поясніть мені: чому Ведмідь був незадоволений відповідями Марії на уроці математики.
4 фрагмент (11 серія   3. 29 – 4. 23)
-  Чи вміла насправді Марійка рахувати?
7. Гра «Яблука від Ведмедя»               
- Ось вам  на кожен ряд  по яблуку з прикладами. Завдання кожній парі якнайшвидше та правильно розв’язати приклад і передати яблуко парі, котра сидить попереду вас. Виграє той ряд, який впорається з цим завданням перший.
-   А тепер самостійно складемо приклади про яблучка та розв’яжемо їх в групах.
8.  Об’єднання в групи.  Робота в групах «Рух по класу»
- Записати приклади на додавання та віднімання кольором фломастера, який обрала  група та перейти до наступного пункту  завдання, рухаючись по годинниковій стрілці.
- Марійка просить вас розібратися із наступним завданням. Спочатку уважно подивіться, що збирав Ведмідь.
5 фрагмент  (19 серія   0. 30 – 0.43)
- Що збирав Ведмідь?
- Скільки грибочків ви нарахували?
- Що можете сказати про це число?
9. Творча робота над задачею
- Складіть задачі.  1 ряд – на знаходження суми, 2 – на зменшення або збільшення числа  на кілька одиниць, 3 – на знаходження остачі. Але в умові кожної задачі  повинно бути число 8  та мова має  бути про гриби.
- Наступне завдання почуєте, коли переглянете  новий фрагмент мультфільму. І дасте відповідь на запитання:
-         Кого Марійка побачила на подвір”ї?
6 фрагмент  (1 серія  0. 31 – 1. 01)
10. Робота з геометричним матеріалом.
Скласти з геометричних фігур щойно побачених тварин (робота у парах).
- Які геометричні фігури використали? Як їх разом називають?               
- А чи використали найбільшу фігуру?
-         Тепер виміряйте довжину найбільшої її сторони.
-         Яку мірку при цьому використаємо? І який вимірювальний інструмент?
-         Назвіть геометричні тіла, які знаєте.
-         Уважно перегляньте наступний фрагмент, зверніть увагу на предмети в ньому. Які геометричні тіла вони вам нагадали?
7 фрагмент (1 серія 1. 48 – 2.08)
ІV. Підсумок заняття
Ось і заняттю кінець!
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам похваліться,
А що сумним було поділіться.
Вправа «Мікрофон»
-         Я дуже рада, що вам не було сумно і ми впорались з усіма завданнями. Отже, подарунок наш, відкриваємо пакунок від Марійки.
-         До нової зустрічі  в «Марійчиному кінозалі» з новими героями мультфільмів і їхніми цікавими завданнями.
Список літератури

1.  Баєва Т.Ф. Інтелектуальні ігри та розваги для молодших школярів. Математика: Навчально-методичний посібник – Кам’янекць-Поділ.: Абетка, 2005 – 44 с.
2.  Богданович М.В. Математика: підручник для 1 класу загальноосвітніх навч. закл. / М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. К.: Генеза, 2012. – 160 с.
3.  Богданович М.В. Математичні джерельця: Наук.-худож. кн.: Для молодшого шкільного віку / Худож. О.Ф. Єременко. – К.: Веселка, 1988. – 168 с.
4.  Митник О.Я. Сучасний урок у початкових класах. – К., 1997. – 256 с.
Коваленко Н.В., вчитель початкових класів
загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. №6


СКАЧАТЬ