ТЕМА.  Логіко – математичні ігри з героями
  улюблених мультфільмів 
Мета: закріплювати навички кількісної та порядкової лічби
  в прямому та зворотному порядку, вміння розв’язувати приклади на додавання та
  віднімання в межах 10. Вправляти у встановленні відповідності між числом та
  цифрою, закріплювати знання геометричних фігур. Закріпити назви днів тижня.
  Розвивати логічне мислення під час розв’язування задач та геометричних
  завдань; пам'ять, увагу, творчі здібності, зв’язне мовлення. Виховувати
  інтерес до пізнавальної та логіко-математичної діяльності, впевненість у
  своїх силах, цілеспрямованість, бажання доводити розпочату справу до кінця,
  працювати   в  парах, групах. 
Обладнання: персональний комп’ютер, фрагменти мультфільму
  «Марія і Ведмідь», картки із завданнями, лінійки, набори геометричних фігур,
  предметні малюнки, іграшки:  Марія та Ведмідь, Кузьма, Міла,
  Лунтик, яблука. 
 
Хід
  заняття 
  І.
  Вступ 
- Добрий день,
  діти!  Сьогодні у нас незвичне заняття, а особливе. Адже до нас
  прийшло багато гостей. Давайте повернемось обличчям до гостей і  ще
  раз    дружно привітаємось. 
- А тепер доторкніться
  долоньками зі своїм сусідом по парті, підтримайте та подаруйте почуття
  впевненості . 
          -
  Що ще ви подарували ви своєму сусіду? 
- Посміхніться один
  одному і мені, щоб наш клас сьогодні наповнився світлом, добротою та щастям.  
ІІ. Оголошення теми
  та завдань заняття. 
 Мотивація
  навчальної діяльності 
- Я знаю, що
  ви  розумні, кмітливі, винахідливі, вже багато знаєте, багато чого
  навчилися, любите математику і  я рада з вами співпрацювати. Отож
  сьогодні на занятті ми багато чого повторимо з математики, пограємось та
  позмагаємось. А також … Що це? 
(Звучить пісня із
  мультфільму «Марійка і Ведмідь») 
- Який мультик
  нагадала вам ця музика? 
- Назвіть його
  мультиплікаційних героїв? 
До нас на заняття  поспішає ще один гість
  -  це  Марійка,  і не з порожніми руками. Якщо
  будемо злагоджено та гарно працювати, розв’язуючи цікаві завдання, то в кінці
  заняття від улюблених героїв отримаємо цей подарунок. 
   
   
ІІІ. Основна
  частина 
–   Зараз Марійка запрошує нас до
  свого кінозалу. Увага на екран. Подивіться як Марійка хотіла стати
  школяркою, а далі вона вам подасть цікаве запитання та завдання, яке
  підготувала. 
1
  фрагмент (11серія 0.34 – 2.25) 
1.Гра «Мозковий штурм» 
–   Де отримувала  знання
  Марійка? 
–  А ви де? 
– Скільки днів у тижні  школярі
  ходять   до школи? 
–  А скільки маємо вихідних? 
2. Гра «Віднови послідовність» 
–  Якого дня тижня не вистачає? 
–  Неділя, понеділок, середа, четвер,
  п’ятниця, субота (вівторок), 
–  Понеділок, вівторок, середа, п’ятниця,
  субота, неділя (четвер). 
- Назвати  5  та 6 , 3 та 2 дні
  тижня 
- Яка кількість днів у тижні?
  (7) 
- Повторимо наші улюблені
  числа. 
- Подивіться уважно
  та запам’ятайте, який малюнок відповідає кожній цифрі? 
Відеофрагмент
  2 
3. Вправа «Відповідність цифр
  та предметів» 
     - Тепер повторимо
  лічбу до десяти в прямому та зворотньому порядку. 
4. Гра «Телефон» ( кожному учневі залежно від варіанта на вухо
  кажу цифру, а діти передають тому, хто сидить позаду, збільшивши (зменшивши)
  почуте число на 1 і т. д. Потім  діти з останньої парти озвучують
  отримане число, вчитель звіряє отримані результати). 
- Діти, подивіться, хто сидить біля Марійки?
  (Метелик) 
- Пригадайте фрагмент мультфільму, як
  Марійка  гралась з метеликом? 
3
  фрагмент (1 серія   1. 30 – 1. 45) 
5. Гра «Веселий метелик» 
- Марійка грала з
  метеликом, ми теж з ним  пограємось. Але гра буде математична. На
  дошці соняхи з відповідями до прикладів, які розміщені на 
 столі у вчителя. Учень підходить до столу,
  бере будь-який приклад, розв’язує його і прикріплює метелика на результат. 
-  Крім прикладів у метелика є для вас
  цікава задача. 
6. Задача від
  метелика 
 У Марійки є
  подружки – Попелюшка,  Білосніжка та Красуня. Дівчата напекли
  пиріжків: одна дівчинка із суницями, друга – з вишнями, а третя з яблуками.
  Наша героїня спостерігала за цим процесом, але не зрозуміла хто з чим напік?
  Дівчинка помітила, що Красуня напекла пиріжків  не з вишнями і не з
  яблуками, а Попелюшка – не з вишнями. (Красуня із суницями, Попелюшка –із
  яблуками, а Білосніжка – з вишнями) 
Фізкультхвилинка (Руханка
  «Дівчинка русява») 
- Марійка знову
  запрошує вас до кінозалу. Та пропонує наступне завдання. Подивіться і
  поясніть мені: чому Ведмідь був незадоволений відповідями Марії на уроці
  математики. 
4
  фрагмент (11 серія   3. 29 – 4. 23) 
-  Чи
  вміла насправді Марійка рахувати? 
7. Гра «Яблука від
  Ведмедя»                
- Ось
  вам  на кожен ряд  по яблуку з прикладами. Завдання
  кожній парі якнайшвидше та правильно розв’язати приклад і передати яблуко
  парі, котра сидить попереду вас. Виграє той ряд, який впорається з цим
  завданням перший. 
-   А тепер самостійно складемо
  приклади про яблучка та розв’яжемо їх в групах. 
  8.  Об’єднання в
  групи.  Робота в групах «Рух по класу» 
- Записати приклади на додавання та віднімання
  кольором фломастера, який обрала  група та перейти до наступного
  пункту  завдання, рухаючись по годинниковій стрілці. 
- Марійка просить
  вас розібратися із наступним завданням. Спочатку уважно подивіться, що збирав
  Ведмідь. 
5
  фрагмент  (19 серія   0. 30 – 0.43) 
- Що збирав
  Ведмідь? 
- Скільки грибочків
  ви нарахували? 
- Що можете сказати
  про це число? 
9. Творча робота
  над задачею 
- Складіть
  задачі.  1 ряд – на знаходження суми, 2 – на зменшення або
  збільшення числа  на кілька одиниць, 3 – на знаходження остачі. Але
  в умові кожної задачі  повинно бути число 8  та мова
  має  бути про гриби. 
- Наступне завдання почуєте, коли
  переглянете  новий фрагмент мультфільму. І дасте відповідь на
  запитання: 
-         Кого Марійка побачила на подвір”ї? 
6
  фрагмент  (1 серія  0. 31 – 1. 01) 
10. Робота з геометричним
  матеріалом. 
Скласти з
  геометричних фігур щойно побачених тварин (робота у парах). 
- Які геометричні
  фігури використали? Як їх разом
  називають?                
- А чи використали
  найбільшу фігуру? 
-         Тепер виміряйте довжину найбільшої її сторони. 
-         Яку мірку при цьому використаємо? І який
  вимірювальний інструмент? 
-         Назвіть геометричні тіла, які знаєте. 
-         Уважно перегляньте наступний фрагмент, зверніть
  увагу на предмети в ньому. Які геометричні тіла вони вам нагадали? 
7 фрагмент (1 серія
  1. 48 – 2.08) 
ІV. Підсумок заняття 
Ось і заняттю кінець! 
Хто працював, той молодець! 
Що сподобалось вам похваліться, 
А що сумним було поділіться. 
Вправа «Мікрофон» 
-         Я дуже рада, що вам не було сумно і ми впорались з
  усіма завданнями. Отже, подарунок наш, відкриваємо пакунок від Марійки. 
-         До нової зустрічі  в «Марійчиному
  кінозалі» з новими героями мультфільмів і їхніми цікавими завданнями. 
Список
  літератури 
   
   
1.  Баєва Т.Ф. Інтелектуальні ігри та розваги для
  молодших школярів. Математика: Навчально-методичний посібник –
  Кам’янекць-Поділ.: Абетка, 2005 – 44 с. 
2.  Богданович М.В. Математика: підручник для 1 класу
  загальноосвітніх навч. закл. / М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. К.: Генеза,
  2012. – 160 с. 
3.  Богданович М.В. Математичні джерельця: Наук.-худож.
  кн.: Для молодшого шкільного віку / Худож. О.Ф. Єременко. – К.: Веселка,
  1988. – 168 с. 
4.  Митник О.Я. Сучасний урок у початкових класах. – К.,
  1997. – 256 с. 
Коваленко Н.В.,
  вчитель початкових класів 
загальноосвітньої
  школи І – ІІІ ст. №6 
 |