Категорії

“Математика — це справді цікаво”

План — конспект
позакласного заняття на тему:
“Математика — це справді цікаво”
(для учнів 4 класу)

МЕТА: Удосконалювати обчислювальні навички у цікавій формі.
Розвивати логічне мислення, пам'ять, кмітливість, вміння спілкуватись.
Поширювати і збагачувати знання і вчити помічати незвичне в очевидному. Виховувати уважність, самостійність, інтерес до математики.

ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організаційний момент
- Добрий день, діти! Я рада вас бачити на сьогоднішньому занятті.
- Ми продовжуємо мандрівку по сторінках журналу "Не вмію - навчуся".
- А куди поведе нас слідуюча сторінка журналу ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

І чудова, і цікава
Ця країна числова.
В ній задачі, і рівняння
І чого тільки нема!
                              (Математика)
- Так, сьогодні ми помандруємо до країни Математики.

II. Оголошення теми заняття

- Давайте прочитаємо тему: "Математика - це справді цікаво"
- Як ви розумієте цей вислів?
- Чого ж ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
- А щоб ви більше всього сьогодні хотіли робити?
- Для чого потрібні всі ці навички?
- Ураховуючи ваші побажання і знання, давайте складемо асоціативний кущ поняття "Цікава математика".
- Добре, діти. Давайте візьмемо із собою кмітливість, винахідливість, увагу, швидкість і відправимось в країну "Математика".
- Ця країна любить сміливих, розумних, кмітливих і веселих дітей.
- Хто сміливий?
- Хто розумний і веселий?
- Цікава математика чекає на вас!
- Щасти вам, діти! Хай підкоряться вам найвищі вершини.
(Музика маршова)

III. Робота над темою заняття

1. Першу сторінку нашого журналу "Числова" оголошую відкритою.
- Давайте зараз плідно попрацюємо.

Виконання завдань.

а) Назвіть всі чотирицифрові числа, які можна скласти з цифр 0 та 1. (цифри повторюються)
(1000, 1001, 1010, 1100, 1101, 1111, 1110, 1011) 8 чисел.

б) На скільки збільшиться будь-яке трицифрове число, якщо до нього ліворуч дописати цифру 2? (на 2000).

в) Різниця двох чисел 1256, а їх добуток дорівнює 0. Які це числа? (1256 і 0).

- Молодці, діти. Бачу, що вмієте працювати з числами.

2. Друга сторінка - "Ігрові обчислення" - чекає на вас! Прошу уважно прочитати завдання.

а) Поставте знаки дій і дужки так, щоб рівність була вірною.

3 3 3 3 3 =37 (333 : 3 : 3 = 37)

б) Знайдіть невідомі операції


в) Відновіть ланцюжок обчислень


(6, 144, 104, 26, 115, 4600, 23, 14)


3. Третя сторінка "Логічні задачі" пропонує вам свої дослідження.

а) Ідучи до школи, дівчинка робить 820 кроків. Кожні 10 кроків - 5 м. Скільки метрів від дому до школи? (410 м).

б) Якщо с 12 годині дня йде дощ, то чи можна чекати, що через 36 годин буде сонячна погода? (Ні, бо буде 12 година ночі).

в) Маса коробки з цукерками становить 550 г. Коли третю частину цукерок з'їли, маса коробки стала 400 г. Яка маса порожньої коробки? (100 г).

Пояснення. Третина - це 150 г: (550 - 400 = 150), тоді маса усіх цукерок 450 г: (150 • 3), а маса коробки 100 г: (550 - 450 = 100).

4.               Четверта сторінка "Винахідлива" пропонує вам задачі на кмітливість.

а) В одному ряду посадили 9 дерев через кожні 3 метри. Яка відстань від першого до останнього дерева? (24 м)

б) Батькові 39 років, синові 14. скільки років дочці зараз, якщо через 16 років синові та дочці разом буде стільки років, скільки батькові? (Зараз дочці 9 років).

в) Двоє батьків, двоє синів та дідусь з онуком піймали по 6 окунів, а всього 18. Як це могло статися? (Троє: дідусь, його син та син дідусевого сина (онук). Кожен по 6 окунів. Отже 6 + 6 + 6 = 18).

5. П'ята сторінка "Геометрична мозаїка" перевірить, чи знаєте ви геометричні фігури.

а) Скільки трикутників у фігурі?

 

б) Довжина кожної палички (сірника) 6 см
Як із 13 паличок одержати метр?


в) На скільки частин можна поділити
коло трьома прямими? (на 7)


6. Шоста сторінка "Ребуси, кросворди" розвеселить вас.
а) Ли 100 к (листок)
Па J з ж (Париж)
І 100 рія (Історія)
Пі + ? + л (Підвал)
б) Як одержати з числа 18 число 100? (1 ∞)
в) Що можна приготувати, але неможливо з'їсти? (Домашнє завдання)
IV. Підсумок заняття
- Чи виправдались ваші сподівання?
- Яка сторінка журналу принесла вам захоплення? Задоволення?
- Якими ви себе почували?
- Покажіть свій настрій.

- Дякую вам, діти, за роботу. Ви довели, що вмієте міркувати, швидко обчислювати, досліджувати, а також, що ви сміливі і розумні.

СКАЧАТЬ